Yhteystietomme
Palvelemme asiakkaitamme pääsääntöisesti arkisin klo 8-16.15. Poikkeuksena ovat lyhennetyt palveluajat klo 8-15 arkipäiviin osuvina juhlapyhien aattoina sekä kesälomakaudella.
Puhelinvaihde
029 5562 000
Asiakaspalvelun puhelutallenteiden tietosuojaseloste
Sähköposti
Kirjaamo: kirjaamo@palkeet.fi
Sähköpostiosoitteet: etunimi.sukunimi@palkeet.fi
Turvaposti
Salassa pidettävät tiedot voit lähettää meille sähköpostitse turvaposti-palvelun avulla.
Valtion palkansaajille
Palvelemme Palkeissa valtion henkilöstöä palkanmaksuun ja matkustamiseen liittyvissä asioissa.
Palkansaajan neuvontapalvelu
Voit tehdä meille Pointti-palvelupyynnön. Pointin kautta on myös mahdollista olla yhteydessä asiantuntijoihimme chatin välityksellä. Jos et pysty tekemään Pointti-pyyntöä, palkansaajan neuvontapalvelu palvelee arkisin klo 8–16.15 numerossa 02955 64050. Siirry Pointtiin.
Jos palvelussuhteesi on päättynyt, olet virkavapaalla tai eläkkeellä, ota yhteyttä oman työnantajasi henkilöstöhallinnon yhteyshenkilöön.
Palkanmaksuun liittyvän aineiston toimitusajat
Palkeissa käsittelemme ja tarkistamme palkkatietosi, jotta saat tilillesi oikean määrän palkkaa oikeaan aikaan. Palkanmaksun valmistelu kestää kahdesta kolmeen viikkoa, joten toimita kaikki tarvittavat tiedot palkanmaksuaikataulun mukaan.
Verokortti saadaan OmaVeron kautta
Valtion palkansaajien verokortit siirtyvät OmaVerosta sähköisesti Palkeille palkanlaskentaan. Verokortin tulee olla muodostettuna OmaVerossa palkanmaksuaikataulun mukaisesti, jotta se ehtii halutusta maksupäivästä käyttöön.
Esimerkiksi maksupäivälle 15.3.2024, tulee verokortti olla laadittuna Omaverossa 29.2.2024 klo 16.15 mennessä.
Verokortin Palkeille suoraan toimittavat
Puolustusvoimien henkilöiden tulee edelleen toimittaa verokortit Palkeisiin Pointin kautta palkanmaksuaikataulun mukaisesti.
Myös työkorvauksen saajien, lähdeverollisten ja rajoitetusti verovelvollisten tulee edelleen toimittaa verokortti suoraan meille Palkeisiin palkanmaksuaikataulun mukaisesti.
Palkamaksuaikataulu: Vuoden 2024 palkanmaksupäivät ja tietojen toimituspäivät (pdf).
Matkustaminen-palvelu
Matkalaskut@palkeet.fi tai puhelimitse 02955 62730 (arkisin klo 8–16.15). Voit tehdä meille myös Pointti-palvelupyynnön tai käyttää Pointin chat-palvelua.
Yhteyshenkilöille
Yleiset ohjeet ja materiaalit asiakasvirastojen yhteyshenkilöille ovat Paletti-extranetissa. Voit hakea Paletin käyttöoikeudet Pointin kautta.
Järjestelmiin ja palveluihin liittyviä ohjeita löydät Pointista.
Kirjaudu PalettiinTurvaviranomaisen kirjautuminenOy- ja yhteisöasiakkaille
Oy- ja yhteisöasiakkaiden palvelukanavat:
Sähköposti: yrityspalvelut@palkeet.fi
Puhelin: 029 556 4444 (arkisin klo 8-15)
Handi-toimittajille
Kaikissa valtion kirjanpitoyksiköissä on käytössä Handi-palvelu. Palkeet tuottaa valtion kirjanpitoyksiköille keskitetysti palveluita Handi-palvelun osalta.
Toimittajien Handi-tukipalvelu
Palveluaika ma-pe klo 8.00-16.15, Suomen aikaa
Handi-asiakaspalvelu +358 2955 64060
handitoimittajapalvelu@palkeet.fi
Miten Handi-palvelu näkyy toimittajille?
Toimittajilla on käytettävissään toimittajaportaali, joka sisältää:
- Katalogien ylläpidon toiminnot
- Tilausten katselun
- Laskutusmahdollisuuden (pl. yksityishenkilöt)
- Laskun vaiheiden seurannan
- Vuoropuhelun asiakkaan kanssa esim. hinta- ja saatavuuskyselyt
Toimittajilla on lisäksi tekninen mahdollisuus integroitua palveluun alla kuvatuilla tavoilla:
- Punch out -liittymä toimittajan verkkokauppaan
- Tilaussanoman välitys toimittajan myyntijärjestelmään, tilauksen välitys sähköpostitse yhteisesti sovittavaan osoitteeseen
Handi-palvelun käytön tuki
Kirjanpitoyksikkö ilmoittaa tiedot uusista toimittajistaan Palkeisiin. Palkeet vastaa toimittajarekisterin ylläpidon tehtävistä sekä Handi-palvelusta. Palkeet vastaa toimittajien käytön tuesta.
Toimittajan rekisteröityminen Handi-palvelun toimittajaportaaliin
Palkeet kutsuu toimittajat rekisteröitymään Handi-palvelun toimittajaportaaliin kirjanpitoyksiköiden pyynnöstä. Toimittajan on ilmoitettava asiakasviraston yhteyshenkilölle sähköpostiosoite, johon Palkeet lähettää toimittajaportaalin kirjautumislinkin. Uuden toimittajan tulee rekisteröitymislinkin saatuaan täyttää pyydetyt tiedot yrityksestään sekä käyttäjistään. Palkeet aktivoi ja hyväksyy toimittajan portaalin käyttäjäksi. Portaalikutsun kirjautumislinkki on voimassa 96 tuntia. Jos linkki on vanhentunut, Palkeet lähettää pyynnöstä uuden linkin.
Portaaliin jo rekisteröityneet toimittajat kirjautuvat suoraan linkistä.
Kirjaudu toimittajaportaaliin.
Tuotekatalogit
Toimittajalla on mahdollisuus toimittaa sähköiset tuotekatalogit Handi-palveluun:
- Toimittamalla Excel-tuotekatalogipohjan asiakasvirastoon
- Ulkoisen tuotekatalogin eli Punch out -liittymän kautta
- Ylläpitämällä tuotekatalogia toimittajaportaalissa
Uuden Punch outin/liittymän rakentaminen aloitetaan sopimalla käynnistyspalaveri Palkeet, toimittaja, kirjanpitoyksikkö.
Laskuautomaation valvonta ja tuki
Palkeet vastaa valtion laskujen käsittelyyn liittyvästä automaatiosta ja sen valvonnasta. Mikäli lasku ei automaattisesti kohdistu tilaukseen tai sopimukseen, Palkeet selvittää poikkeaman syyn. Mikäli laskulla on puuttuvia tietoja tai virheitä, on Palkeet suoraan yhteydessä toimittajaan virheiden korjaamiseksi.
Edellytykset laskuille:
- Laskuilla oltava aina valtion tilausnumero tai sopimusnumero, jotta laskuautomaatio mahdollistuu.
Ohjeita toimittajille
Valtio vastaanottaa vain Eurooppa-normin mukaisia verkkolaskuja. Verkkolasku on edellytys taloushallinnon automatisoinnille.
Alla olevasta linkistä löytyy tarkempia ohjeita. Tietoja laskun sisältöä ja välittämistä koskevista vaatimuksista on kerrottu välilehdillä Julkishallinnon soveltamisohje ja EN16931 ohjeet sekä Laskun vähimmäistietosisältö.
Katso valtion verkkolaskutusohjeet Valtiokonttorin verkkosivuilla.
Yksittäistä laskua koskevissa asioissa saat ohjeet siltä organisaatiolta, jota haluat laskuttaa. Valtion virastojen ajantasaiset verkkolaskuosoitteet löytyvät Verkkolaskuosoitteistosta Tieken verkkosivuilta.
UNSPSC-taulukko
Handi-palvelussa käytetään UNSPSC-koodistoa, jota täydennetään säännöllisin väliajoin.
Kansalaisille
Tiedustelut tuomioistuimista maksettavista oikeudenkäyntikustannuksista:
- Sähköposti: oikeudenkayntikustannukset@palkeet.fi
- Puhelin: 02955 62990 (arkisin klo 8–16.15, heinäkuussa klo 8–15)
Puhelusta peritään vain soittajan oman operaattorin sopimuksen mukainen paikallisverkko-, matkapuhelin- tai tekstiviestimaksu.
Medialle
Tiedustelut: viestinta@palkeet.fi
Pointti
Kirjaudu Pointtiin
Paletti
Kirjaudu Palettiin
ePalkkio ja matka -palvelu
Valtion ulkopuoliset palkkionsaajat ja matkustajat
Laskutusosoite
Vastaanotamme ostolaskut verkkolaskuina:
OVT-tunnus:
003722726128
Posti Messaging Oy:n välittäjätunnus:
FI28768767
Y-tunnus
2272612-8
Valtio vastaanottaa vain Eurooppa-normin mukaisia verkkolaskuja.
Lisätietoja valtion verkkolaskutuksesta on Valtiokonttorin verkkosivuilla.
Toimipaikat
Joensuu
PL 49
(Kauppakatu 40)
80101 Joensuu
Hämeenlinna
PL 850
(Vanhankaupunginkatu 10)
13101 Hämeenlinna
Mikkeli
PL 52
(Jääkärinkatu 10)
50101 Mikkeli
Pori
PL 37
(Yrjönkatu 6)
28101 Pori
Helsinki
Opastinsilta 12 C,
Pasilan virastokeskus
00520 Helsinki
Yhteystiedot
Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa etunimi.sukunimi@palkeet.fi.
Palkeiden puhelinvaihde: 029 5562 000.
Asiakkuuspäälliköt
Mäkelä Terhikki
Asiakkuuspäällikkö
EK, TPK, VTV, UPI, UM ja YM, Suomen Akatemia ja Opetushallitus
Mäkynen Petri
Asiakkuuspäällikkö
Puolustusvoimat
Oinonen Heli
Asiakkuuspäällikkö
SM, VM, opetus- ja kulttuuriministeriö
Pasanen Tarja
Asiakkuuspäällikkö
LVM, MMM, OM, Suomenlinnan hoitokunta, Museovirasto, Kansallisarkisto
Tuomela Jenni
Asiakkuuspäällikkö
STM, TEM, VNK ja puolustusministeriö, Oy- ja yhteisöasiakkaat
Johto
Kuivalainen Tuija
Toimitusjohtaja
Eerikäinen Mari
Johtaja
HRD-palvelut
Kauppinen Kirsi-Marja
Johtaja
Asiakkaat, palvelut ja laatu
Koljonen Juha
Johtaja
ICT-palvelut
Korpela Minna
Johtaja
Talouspalvelut
Lappalainen Helena
Johtaja
Kehittäminen
Röppänen Soile
Johtaja
Yhtenäistämme HR-prosesseja -hanke
Watia Tuomas
Johtaja
HRM-palvelut
Willman Kati
Hankejohtaja
Pilvipalvelut