Ajankohtaista

Kaksi henkilöä juomassa kahvia ja keskustelemassa.

Uutiset

Ilmakuva syksyisestä metsästä, jota halkoo autotie.

Uutinen 22.9.2025

Kolme uutta palvelua tuovat tukea asiakkaiden arkeen

Palkeiden palveluvalikoima on täydentynyt kolmella uudella palvelulla, joita on kehitetty vuoden 2025 aikana yhdessä asiakkaiden kanssa.

Lue lisää
Seitsemän henkilöä kokoontuneena pöydän äärellä kannettavien tietokoneiden kanssa.

Uutinen 19.9.2025

Palkeiden asiakasneuvottelukunnan pitkäaikaisen jäsenen Risto Hakoilan näkemyksiä Palkeiden matkasta

Palkeiden asiakasneuvottelukunnan pitkäaikainen jäsen Risto Hakoila on seurannut Palkeiden matkaa alusta asti asiakkaan näkökulmasta.

Lue lisää
Kaksi henkilöä melomassa ilta-auringossa

Blogi 9.9.2025

Oppiminen on osa arkea

Osaamisen kehittäminen ja jatkuva oppiminen ovat työkalut työelämän muutosten hallintaan.

Lue lisää
Järvimaisema

Blogi 9.10.2024

Täydellinen harmonia on utopiaa

Mitä kaikkea tulisi pohtia, kun henkilöstötutkimus lävähtää auki näytöllesi?

Lue lisää
To
9.10.

Perehdytys Matkapalvelun (lisäpalvelu) asiakkaille: Virkamatkustamisen ja M2-järjestelmän perusteet 9.10.2025

Koulutus
09:00-10:15
Valtion palkansaajat

Huomioithan, että perehdytykseen voivat osallistua vain BF, FMI, GTK, HÄKE, Migri, ORK, PASURA, PEO, RVV, Rise, SLHK, THL, Traficom, Tulli, UM, Valvira, VATT, VTV, Väylävirasto ja Palkeiden henkilöstö.

Ti
14.10.

Tutka tukiklinikka 14.10.2025

Muut tapahtumat
09:15-09:45
Valtion asiantuntijat

Tukiklinikka Tutkan ammattikäyttäjille.

Palkeiden asiakasneuvottelukunnan pitkäaikainen jäsen Risto Hakoila on seurannut Palkeiden matkaa alusta asti asiakkaan näkökulmasta. Nyt eläkepäivien häämöttäessä Risto summaa näkemyksiään Palkeiden matkasta ja asiakasneuvottelukunnan roolin kehittymisestä.

Palkeiden kehityskulkua Risto kuvaa värikkäästi: ”Palkeet oikeastaan aloitti monesta purkista kaadettuna hedelmäsalaattina.” Haasteina oli palveluiden ja toimintaprosessien yhtenäistäminen sekä toimipaikkakehitys, samalla kun piti huomioida asiakkaiden tarpeet ja organisoida palvelut eri malleihin.

”Asiakas on asiakas eikä toimenpiteen kohde”, Risto tiivistää Palkeiden lähestymistavan.
Toki asiakkailla on jatkuvia tarpeita palveluille, niiden laadulle ja erityisesti tehokkuudelle, mikä konkretisoituu myös hinnoittelun kautta. Mutta kokonaisuutena kehitys on ollut positiivista.

📖 Lue koko juttu verkkosivuiltamme👉 palkeet.fi

#palkeet #asiakasneuvottelukunta
Tilauksesta perintään -prosessin eri osa-alueiden automatisointia on aloitettu Palkeissa jo vuonna 2019. Viimeisimpänä toteutettiin myyntilaskuraportin käsittelyn automatisointi, mikä mahdollisti sen, että ensimmäistä kertaa koko myyntilasku voi olla alusta loppuun saakka automaatiolla käsitelty. Perinnän puolelta on automatisoitu koko julkisoikeudellisten saatavien perintäprosessi.

Talouspalveluissamme koetaan, että automatisointi on helpottanut työtehtäviä. Rutiiniluontoiset tehtävät ovat hävinneet ja painopiste siirtynyt asiantuntijatyöhön. Prosessien automatisointi on näkynyt myös palvelujen tuottavuuden ja kustannustehokkuuden paranemisena.

Lue koko uutinen verkkosivuiltamme 👉 palkeet.fi 

#Palkeet #TöissäValtiolla #taloushallinto #automatisointi