Uutiset

Uutinen 22.9.2025
Kolme uutta palvelua tuovat tukea asiakkaiden arkeen
Palkeiden palveluvalikoima on täydentynyt kolmella uudella palvelulla, joita on kehitetty vuoden 2025 aikana yhdessä asiakkaiden kanssa.
Lue lisää
Uutinen 19.9.2025
Palkeiden asiakasneuvottelukunnan pitkäaikaisen jäsenen Risto Hakoilan näkemyksiä Palkeiden matkasta
Palkeiden asiakasneuvottelukunnan pitkäaikainen jäsen Risto Hakoila on seurannut Palkeiden matkaa alusta asti asiakkaan näkökulmasta.
Lue lisääBlogi
Tapahtumat
9.10.
Perehdytys Matkapalvelun (lisäpalvelu) asiakkaille: Virkamatkustamisen ja M2-järjestelmän perusteet 9.10.2025
Huomioithan, että perehdytykseen voivat osallistua vain BF, FMI, GTK, HÄKE, Migri, ORK, PASURA, PEO, RVV, Rise, SLHK, THL, Traficom, Tulli, UM, Valvira, VATT, VTV, Väylävirasto ja Palkeiden henkilöstö.
14.10.
Tutka tukiklinikka 14.10.2025
Tukiklinikka Tutkan ammattikäyttäjille.
Palkeiden asiakasneuvottelukunnan pitkäaikainen jäsen Risto Hakoila on seurannut Palkeiden matkaa alusta asti asiakkaan näkökulmasta. Nyt eläkepäivien häämöttäessä Risto summaa näkemyksiään Palkeiden matkasta ja asiakasneuvottelukunnan roolin kehittymisestä.
Palkeiden kehityskulkua Risto kuvaa värikkäästi: ”Palkeet oikeastaan aloitti monesta purkista kaadettuna hedelmäsalaattina.” Haasteina oli palveluiden ja toimintaprosessien yhtenäistäminen sekä toimipaikkakehitys, samalla kun piti huomioida asiakkaiden tarpeet ja organisoida palvelut eri malleihin.
”Asiakas on asiakas eikä toimenpiteen kohde”, Risto tiivistää Palkeiden lähestymistavan.
Toki asiakkailla on jatkuvia tarpeita palveluille, niiden laadulle ja erityisesti tehokkuudelle, mikä konkretisoituu myös hinnoittelun kautta. Mutta kokonaisuutena kehitys on ollut positiivista.
📖 Lue koko juttu verkkosivuiltamme👉 palkeet.fi
#palkeet #asiakasneuvottelukunta

Ympäristöministeriö laajensi alkuvuonna 2025 Palkeiden tarjoamien HR-palvelujen käyttöä. Taustalla olivat henkilöstömuutokset ja tarve selkeyttää ministeriön omia HR-prosesseja.
”Koen, että olen saanut Palkeilta hyvää tukea, apua ja sparrausta työtehtäviini. Olen saanut myös esihenkilöiltä hyvää palautetta palvelusta”, kertoo henkilöstöasiantuntija Anna Koljonen.
Laajempien HR-palvelujen käyttöönotto ja täysi hyödyntäminen on edennyt ympäristöministeriössä vaiheittain. Samalla ministeriössä on tarkennettu myös sisäisiä toimintatapoja ja ohjeita.
📖 Lue koko asiakastarina verkkosivuiltamme palkeet.fi 👉 Asiakastarinoita
@yministerio
#Palkeet #ympäristöministeriö #henkilöstöhallinto #HR #TöissäValtiolla

Tilauksesta perintään -prosessin eri osa-alueiden automatisointia on aloitettu Palkeissa jo vuonna 2019. Viimeisimpänä toteutettiin myyntilaskuraportin käsittelyn automatisointi, mikä mahdollisti sen, että ensimmäistä kertaa koko myyntilasku voi olla alusta loppuun saakka automaatiolla käsitelty. Perinnän puolelta on automatisoitu koko julkisoikeudellisten saatavien perintäprosessi.
Talouspalveluissamme koetaan, että automatisointi on helpottanut työtehtäviä. Rutiiniluontoiset tehtävät ovat hävinneet ja painopiste siirtynyt asiantuntijatyöhön. Prosessien automatisointi on näkynyt myös palvelujen tuottavuuden ja kustannustehokkuuden paranemisena.
Lue koko uutinen verkkosivuiltamme 👉 palkeet.fi
#Palkeet #TöissäValtiolla #taloushallinto #automatisointi

Matkahallinnon operatiivisten tehtävien keskittäminen Palkeisiin on koettu Rikosseuraamuslaitoksessa ja Maanmittauslaitoksessa hyväksi ratkaisuksi. Yhtenäiset toimintatavat tuovat kustannustehokkuutta ja organisaatioissa vapautuu työaikaa ydintehtäviin.
RISE hyödyntää Palkeiden Matka Plus- ja Maksukortti -palveluja, MML:ssa on otettu käyttöön Maksukortti-palvelu. "Matkahallinnon arki on helpottunut huomattavasti", RISE:n erityisasiantuntija, tiimivastaava Inka Alaspää kertoo. "Esihenkilöt ja matkustajat ovat tyytyväisiä, kun rutiinit hoituvat Palkeissa”, toteaa vastuualuepäällikkö Päivi Kekki MML:sta.
Lue verkkosivuiltamme tarkemmin RISE:n ja MML:n kokemuksia palvelujen käyttöönotoista ja hyödyistä.
palkeet.fi 👉 Asiakastarinat
#Palkeet #asiakastarina #matkahallinto #henkilöstöhallinto
