Vaikuttavampia yhdessä

Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus Palkeet tarjoaa laadukkaita talous- ja henkilöstöhallinnon palveluja valtiolle.

Kaksi henkilöä keskustelemassa neuvotteluhuoneessa.

Ajankohtaista

Hymyilevät ihmiset työskentelevät yhdessä pitkän pöydän ääressä.

Uutinen 18.11.2025

Henkilöstötutkimuspalvelu tarjoaa kattavat välineet työhyvinvoinnin seurantaan

Palvelun avulla asiakas voi toteuttaa erilaisia henkilöstötutkimuksia itsenäisesti tai Palkeiden tuottamana.

Lue lisää
Ilmakuva syksyisestä metsästä, jota halkoo autotie.

Uutinen 22.9.2025

Kolme uutta palvelua tuovat tukea asiakkaiden arkeen

Palkeiden palveluvalikoima on täydentynyt kolmella uudella palvelulla, joita on kehitetty vuoden 2025 aikana yhdessä asiakkaiden kanssa.

Lue lisää
Kaksi henkilöä melomassa ilta-auringossa

Blogi 9.9.2025

Oppiminen on osa arkea

Osaamisen kehittäminen ja jatkuva oppiminen ovat työkalut työelämän muutosten hallintaan.

Lue lisää
Järvimaisema

Blogi 9.10.2024

Täydellinen harmonia on utopiaa

Mitä kaikkea tulisi pohtia, kun henkilöstötutkimus lävähtää auki näytöllesi?

Lue lisää

Tulevia tapahtumia

Ti
25.11.

Tutka tukiklinikka 25.11.2025

Muut tapahtumat
09:15-09:45
Valtion asiantuntijat

Tukiklinikka Tutkan ammattikäyttäjille.

Ke
26.11.

Valtiolle.fi-perehdytys: hakijaviestintä, rekrytoinnin sulkeminen ja arkistointi 26.11.2025

Koulutus
10:00-11:00
Valtion asiantuntijat

Koulutuksessa perehdytään hakijaviestinnän tekemiseen esim. nimityspäätöksen ottamiseen ja sen lähettämiseen, metatietojen merkitykseen sekä käyttöön, arkistokokonaisuuteen ja miten merkitään, jos päätöksestä on tehty valitus.

Kolme henkilöä palaverissa neuvotteluhuoneessa.
Kolme henkilöä pitämässä palaveria neuvotteluhuoneessa, yksi henkilö on kirjoittanut valkotaululle.

Palvelumme

Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus Palkeet on merkittävä valtiovarainministeriön hallinnonalalla toimiva konsernipalvelujen tuottaja. Palkeiden tavoitteena on edistää julkishallinnon toimivuutta tarjoamalla laadukkaita ja kustannustehokkaita talous- ja henkilöstöhallinnon tuki- ja asiantuntijapalveluja.

Haastattelutilanne, jossa yksi henkilö haastattelee toista henkilöä.
Palkeiden asiakasneuvottelukunnan pitkäaikainen jäsen Risto Hakoila on seurannut Palkeiden matkaa alusta asti asiakkaan näkökulmasta. Nyt eläkepäivien häämöttäessä Risto summaa näkemyksiään Palkeiden matkasta ja asiakasneuvottelukunnan roolin kehittymisestä.

Palkeiden kehityskulkua Risto kuvaa värikkäästi: ”Palkeet oikeastaan aloitti monesta purkista kaadettuna hedelmäsalaattina.” Haasteina oli palveluiden ja toimintaprosessien yhtenäistäminen sekä toimipaikkakehitys, samalla kun piti huomioida asiakkaiden tarpeet ja organisoida palvelut eri malleihin.

”Asiakas on asiakas eikä toimenpiteen kohde”, Risto tiivistää Palkeiden lähestymistavan.
Toki asiakkailla on jatkuvia tarpeita palveluille, niiden laadulle ja erityisesti tehokkuudelle, mikä konkretisoituu myös hinnoittelun kautta. Mutta kokonaisuutena kehitys on ollut positiivista.

📖 Lue koko juttu verkkosivuiltamme👉 palkeet.fi

#palkeet #asiakasneuvottelukunta
Tilauksesta perintään -prosessin eri osa-alueiden automatisointia on aloitettu Palkeissa jo vuonna 2019. Viimeisimpänä toteutettiin myyntilaskuraportin käsittelyn automatisointi, mikä mahdollisti sen, että ensimmäistä kertaa koko myyntilasku voi olla alusta loppuun saakka automaatiolla käsitelty. Perinnän puolelta on automatisoitu koko julkisoikeudellisten saatavien perintäprosessi.

Talouspalveluissamme koetaan, että automatisointi on helpottanut työtehtäviä. Rutiiniluontoiset tehtävät ovat hävinneet ja painopiste siirtynyt asiantuntijatyöhön. Prosessien automatisointi on näkynyt myös palvelujen tuottavuuden ja kustannustehokkuuden paranemisena.

Lue koko uutinen verkkosivuiltamme 👉 palkeet.fi 

#Palkeet #TöissäValtiolla #taloushallinto #automatisointi