Statens arvodesmottagare och resenärer kan fakturera det uppdragsgivande statliga ämbetsverket för avtalade arvoden samt utgifter och resekostnader via tjänsten eArvode och resor.
Expediering av arvodes- och reseräkningar för slutet av 2025 och ändring av blanketten
Lämna in arvodes- och resefakturorna för 2025 på blanketten eArvode och resor senast i början av december, så att de kan betalas ännu under året 2025.
I blankettens uppdragsgivarmeny görs 12.12.2025 ändringar som anknyter till organisationsförändringar vid UF-centret, Undervisnings- och kulturministeriet och Regionförvaltningsverket. Det går inte längre att göra en arvodesfaktura för dessa organisationer efter ändringarna, utan det måste göras för den nya organisationen. Handläggning och utbetalning av arvoden som lämnats in efter 12.12.2025 sköts av den nya organisationen under 2026.
Så här loggar du in i blanketten eArvode och resor
Logga in i blanketten eArvode och resor med hjälp av Suomi.fi-identifiering. Identifieringen sker med certifikatkort och nätbankskoder.
Logga in i blanketten eArvode och resor.
Blanketten eArvode och resor fungerar med de flesta webbläsare, såsom Microsoft Edge, Mozilla Firefox och Google Chrome.
Vad kan du göra med blanketten eArvode och resor?
- Fakturera statlig ämbetsverk för arvoden i enlighet med uppdraget.
- Fakturera statliga ämbetsverk för resekostnader och andra kostnader i enlighet med uppdraget.
- Skriva ut ett sammandrag av egna arvodes- och resekostnadsräkningar.
Kontakt vid problemsituationer
Vid frågor med anknytning till uppdraget ska du kontakta kontaktpersonen för det statliga ämbetsverk som gjort beställningen.
I övriga frågor betjänas du av Palkeets kundtjänst på vardagar kl. 9–15:
- Arvoden tfn 02955 63100
- Reseräkningar 02955 62730