På kundtillfället för tjänster inom smart automation diskuterades aktivt bl.a. möjligheter som artificiell intelligens erbjuder

16.11.2023 14:38

På kundtillfället inom tjänster inom smart automation som ordnades nu för andra gången hade man möjlighet att lära känna människor bakom automationer och lämna utvecklignsförslag relaterade till bland annat tjänstens innehåll.

Tillabaka till nyheter

Henkilön kädet kämmen puoli ylöspäin, kuvaan lisätty tietokonekuvaa rattaista ja nuolista.

På kundtillfället inom tjänster inom smart automation som ordnades nu för andra gången hade man möjlighet att lära känna människor bakom automationer och lämna utvecklignsförslag relaterade till bland annat tjänstens innehåll.

Under tillfället gicks det igenom automatiseringarnas störnings- och kontinuitetshantering samt hördes om möjligheter som artificiell intelligens har att erbjuda som en del av automationslösningar.

Jukka Kapanen från UiPath berättade om de nyaste möjligheterna att utnyttja artificiell intelligens som en del av robotstyrd processautomation. Palkeets case handlade om eArvode och resor-lösningens RPA-delar. Lasse Pynnönen från Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata berättade om sina erfarenheter om samarbetet med Palkeet.

I sin presentation koncentrerade sig Markku Naumanen från Palkeet på upprätthållning och kontinuitetshantering i rollen som tjänsteleverantör och till slut berättade representanterna av Statsrådets kansli om registratorskontorsautomationsroboten Robins arbetsuppgifter och den dagliga hanteringen av robotarbete inom registratorskontorstjänster.

I evenemanget som ordnades som hybridevenemang deltog 23 personer på plats och 52 på distans. Tack till alla deltagare och uppträdare för aktiv diskussion!

Dela på sociala medier

Tillabaka till nyheter