Pohjoismaiset palvelukeskukset koolla Kööpenhaminassa
29.5.2024 14:50
Pohjoismainen palvelukeskustapaaminen järjestettiin nyt yhdeksättä kertaa.
Valtion palvelukeskusten edustajat Tanskasta, Ruotsista, Norjasta, Islannista ja Suomesta kokoontuivat huhtikuun lopussa Kööpenhaminassa. ”Tänä vuonna keskustelujen pääpaino oli asiakaskokemuksessa ja palvelukeskusosaamisen varmistamisessa tulevaisuudessa. Nämä aiheet olivat jokaiselle osallistujamaalle tuttuja teemoja ja keskustelua sekä käytännön esimerkkejä käytiin runsaasti läpi”, kertoo Palkeiden henkilöstöpalveluista vastaava johtaja Soile Röppänen.
Kaikille pohjoismaisille palvelukeskuksille yhteistä on asiakkaan huomioiminen ja asiakaslähtöinen ote kehittämiseen. Asiakaslähtöisyydessä keskeisenä pidettiin jokaista asiakkaan kanssa hoidettua kontaktia sisäisestä puheesta asiakkaalle vastaamiseen saakka.
”Asiakaspalveluun liittyvät kipukohdat olivat hyvin samankaltaisia muuallakin. Mitä kauemmas asiakasrajapinnasta mennään, sitä teknisemmäksi palvelu huomaamatta muuttuu. Jokainen on asiakaspalvelija -teemaa on meillä Palkeissa nostettu paljon esiin ja sen työn parissa tulemme jatkamaan”, toteaa asiakaspalvelupäällikkö Juha Pennanen.
Pohjoismainen palvelukeskustapaaminen järjestettiin nyt yhdeksättä kertaa.