Kolme uutta palvelua tuovat tukea asiakkaiden arkeen
22.9.2025 15:52
Palkeiden palveluvalikoima on täydentynyt kolmella uudella palvelulla, joita on kehitetty vuoden 2025 aikana yhdessä asiakkaiden kanssa.

Palkeiden palveluvalikoima on täydentynyt HR-juridiikkapalvelulla, Pakotelistatarkastuspalvelulla ja Tilaamisen palvelulla. Uusia palveluja on kehitetty vuoden 2025 aikana yhdessä asiakkaiden kanssa.
HR-juridiikkapalvelu tukee virka- ja työsuhdekysymyksissä
HR-juridiikkapalvelu tarjoaa asiantuntevaa neuvontaa ja sparrailuapua virka- ja työsuhteisiin sekä työlainsäädäntöön ja valtion yhteistoimintalakiin liittyvissä oikeudellisissa kysymyksissä. ”Tavoitteena on antaa selkeää ja käytännöllistä neuvontaa, joka auttaa työnantajaa tekemään oikeita päätöksiä sekä toimimaan lainmukaisesti virka- ja työsuhteisiin liittyvissä asioissa”, kuvaa palvelunomistaja Laura Pöllänen.
Palvelu sopii tueksi niin HR-asiantuntijoille, HR-juristeille, henkilöstöjohtajille kuin muillekin henkilöstöasioiden kanssa työskenteleville. Tällä hetkellä palvelua käyttää 21 Palkeiden asiakasta. ”Palvelu on käynnistynyt hyvin ja olemme saaneet siitä hyvää palautetta asiakkailtamme”, iloitsee Laura.
Kattavaa seurantaa Pakotelistatarkastuspalvelulla
Pakotelistatarkastuspalvelun asiakaskäyttöönotot käynnistyivät elokuussa 2025, ja ensimmäiset asiakkaat pääsivät perehtymään ja käyttämään palvelua syyskuussa.
Palvelu mahdollistaa pakotelistatarkastusten tekemisen henkilöistä ja organisaatioista sekä niiden omistajista ja todellisista edunsaajista (UBO). Tarkastukset tehdään kattavasti EU:n, YK:n, Yhdysvaltojen ja Yhdistyneiden kuningaskuntien pakotevaatimusten sekä KRP:n ylläpitämän jäädyttämispäätösluettelon mukaisesti. ”Palvelussa voi tehdä sekä yksittäisiä kertahakuja että suurempia massahakuja. Tarkastuksen kohteena olleet tahot voi lisätä kirjanpitoyksikön portfolioon jatkuvaan seurantaan eli monitorointiin, jolloin palvelu hälyttää mahdollisista muutoksista”, kuvailee palvelupäällikkö Mari Kaari.
Syksylle 2025 on sovittu käyttöönotot noin 20 asiakkaan kanssa. ”Kiitämme asiakkaita suuresta kiinnostuksesta uutta palveluamme kohtaan”, iloitsee Mari. Seuraavat käyttöönotot on mahdollista aloittaa loppuvuonna 2025.
Tilaamisen palvelu tuo sujuvuutta hankintaprosessiin
Palkeiden talouspalveluihin on kehitetty Tilaamisen palvelua asiakkaiden hankintojen tueksi ja Handi-palvelun käytön lisäämiseksi.
Palvelun pilotointi on käynnissä muutaman asiakkaan kanssa. ”Pilotoinnin kautta saamme arvokasta tietoa palvelun jatkokehittämiseksi ja parantamiseksi”, Mari summaa.
Tilaamisen palvelu koostuu kahdesta eri osa-alueesta, joista asiakas voi valita omaan tarpeeseensa parhaiten soveltuvan kokonaisuuden. ”Ensimmäinen osa-alue on katalogien ylläpito, jolloin Palkeet huolehtii toimittajayhteistyöstä ja -neuvonnasta katalogeihin liittyen. Palkeet myös laatii katalogit ja lataa ne Handi-palveluun sekä huolehtii niiden päivityksestä muutostilanteissa”, Mari kuvailee. ”Toinen osa-alue pitää sisällään hankintapyyntöjen teon asiakkaan puolesta, eli Palkeet laatii, tiliöi ja reitittää pyynnöt asiakkaalle ostajakäsittelyyn”, hän tiivistää.
Tilaamisen palvelu lisätään osaksi talouspalvelujen palvelukokonaisuutta vuodelle 2026.
Jaa somessa